2015. november 15., vasárnap

Csipkebogyós szappan


Panni sógornőm (Kuckó Sóbarlang) azt kérte csináljak még kecsketejes szappanokat, mert sokan azt keresik. Így álltam neki ennek a csipkebogyós verziónak. Még pont az utolsó pillanatban kaptam észbe, hogy már mindjárt itt a Karácsony, fogynak a készletek, ezért több napon keresztül egyszerre két féle szappant öntöttem. Kitaláltam ezt a csipkebogyós szappant, csipkehúst áztattam hozzá hideg vízben, majd le is turmixoltam, átszűrtem, olyan lett, mint egy ivólé, tiszta C-vitamin bomba. Reméltem, hogy ettől a létől önmagában szép színe lesz, nem terveztem hozzá mintát. Aztán Peti is besegített, kértem tőle, hogy a csipkeléhez öntsön desztillált vizet, hogy meglegyen a szükséges mennyiség és oldja benne a lúgot. Már a formában volt a massza, amikor rádöbbentem, hogy ez bizony kecsketej-mentesre sikerült, és az illatot is kifelejtettem belőle. Sebaj! Ez lesz a natúr vonal új üdvöskéje, sokan meg pont ezt keresik! A színe pedig pont olyan szép lett, mint reméltem. Ittam is a szappanom jövőjére egy nagy csésze csipketeát!

Felhasznált alapanyagok: olívaolaj, kókuszolaj, sheavaj, szőlőmagolaj, pálmaolaj, NaOH, csipkebogyó tea és csikpebogyó hús, desztillált víz


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése