2015. március 27., péntek

Kókusztejes szappan mákkal

Készülök a szülés utánra, ezért kreáltam egy olyan szappant, ami segít majd nekem újra bomba formába kerülni. Gondolok itt a harmadszor megnőtt has visszahúzódására, és a régi lábaim visszanyerésére. Mivel még nem sikerült kecsketejet szereznem (azóta már van, köszi Móni), folyadékként a kókusztejre esett a választásom. Lusta voltam sajátot csinálni, boltit használtam, de ha beválik a szappan, akkor ígérem saját magam fogom előállítani az újabb adaghoz szükséges mennyiséget. Az orbitális erejű szuper új mixeremmel nem lesz ügy a kókusztej gyártás.
Vettem kakaóvajat, aminek isteni illata van. Ez volt az első olyan alapanyag, aminél Peti is megtorpant, hogy hohó, ez meg mi, add ide még egyszer, és sürgősen tedd bele valamibe (mármint szappanba). Megdöbbentő, de az intenzív csoki illata a kész szappanban is érződik, fantasztikus!
Kérdeztem Petitől, hogy milyen illóolajat tegyek bele, borsmentát, vagy levendulát. Miért mit tudnak? A borsmenta üdítő nyári illat, a levendula nyugtat, altat. Erre néz rám bután, hogy szerinted kell nekünk 3 gyerek mellett altató? Jogos, mehet a borsmenta.
Ezzel a szappannal nem volt sok macera, nem színeztem, mert a szépségét a mákszemek adják. Lehetett volna apró formába is önteni, mert nem keményedett, szépen terült. Na majd legközelebb.
Az illata olyan, mint annak a bizonyos mentolos csokinak, nagyon ütős. 

Felhasznált alapanyagok: olívaolaj, kókuszolaj, kakaóvaj, napraforgóolaj, szőlőmagolaj, sertészsír, rizskorpaolaj, NAOH, kókusztej, desztillált víz, borsmenta illóolaj, mák.

Elkezdtem használni ezt a szappant is. A mák kiválóan masszíroz, nem karcol, bár legközelebb kicsit kevesebb is elég belőle. Az illata is kellemes, az állaga krémes, nagyon jó érzés vele fürdeni. Ezen a recepten nem fogok váloztatni, csak újraöntöm és kész, aztán jöhet újra az élvezet. Ja és nekiállok házi kókusztejet gyártani!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése