2015. február 27., péntek

Az első csúszós SZAPPANos lépés

Egy új témával szeretném ezt a nem túl élénk blogot frissíteni, ami nem más, mint a szappankészítés. Jó lenne lejegyezni az első próbálkozásaimat, hogy később vissza tudjam nézni és jobb nem lévén itt tenném ezt meg. Talán rajtam kívül mást is érdekel ez a téma (is). Már régóta foglalkoztatott a szappankészítés és a házi szappanok témaköre, de sok idő eltelt addig, míg bele is vágtam. Nyáron szinte véletlenül belecsöppentem egy tanfolyamba, amin szivacsként szívtam magamba az új információkat. Aztán szépen lassan elkezdtem beszerezni a hozzávalókat, és azon kaptam magam, hogy egyre többször keresgélek a neten ilyen témában. Az utolsó hiányzó hozzávaló, a lúg (NAOH) beszerzése komoly fejtörést okozott, végül anyukám vett nekem a lakásával szemben lévő háztartási boltban. Ha ezt előbb tudom, hogy ott lehet kapni...
A házi szappan előállításában a fő indíttatásom jelenleg az, hogy a családomat ellássam SLS mentes tisztálkodó szerrel, valamint ez egy kreatív hobbi, amely által nyújtott sikerélményekre valljuk be két gyerek mellett nagy szüksége van egy GYEDes anyukának. Amennyire az időm és a lehetőségeim engedik készítem a szappanokat és gyűjtöm a tapasztalatokat, és próbálom kordában tartani a fantáziámat. Bevallom eléggé beszippantott a dolog.
Ezúton szeretném megköszönni emberemnek Petinek, hogy (ebben is) támogat anyagilag, fizikailag, szellemileg és testileg, vagyis a teljes bőrfelületével!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése