2015. február 27., péntek

Mézes-kakaós szappan, az első fecske

Sokat agyaltam azon, hogy mivel kezdjem el. A tanfolyamon készített szappanom kicsit csalódás volt, nehezen jött ki a formából és egyáltalán nem lett szép. Elhasználtuk, de nem tett rám mély benyomást. Mivel nincs kecskénk és nem tettem lépéseket azért, hogy kecsketejet szerezzek, ezért a kecsketejes szappanokat kilőttem. Vettem desztillált vizet, gondoltam kezdésnek az is megteszi. Nem akartam bakot lőni, ezért hosszas keresgélés, agyalás után a liazel blogján található alapreceptet választottam kiindulási alapnak. Volt itthon egy kis mangóvaj és egy kis mandulaolaj, amik lejárat gyanúsak voltak. Mindkettő elég drága, viszont szuper alapanyag, sajnáltam volna kidobni őket, ezért a szappankészítő kalkulátor kitöltését ennek a két alapanyagnak a beírásával kezdtem. A mézet azért tettem bele, mert nagyon jó a bőrnek, a kakaó pedig színező anyagként szolgált. Szilikon püspökkenyér formába öntöttem először a massza natúr felét, majd ráöntöttem a massza kakaóval színezett másik felét, majd egy lapáttal kicsit megkevertem, ettől lett a márványos mintája. A kakaós masszából maradt egy kicsi, azt szilikon muffin formába öntöttem. Izoláltam, betakartam, majd másnap kiszedtem a formából és felszeleteltem. Később beszámolok arról, hogy milyen használat közben.

Felhasznált anyagok: azonos arányú kókuszolaj, olívaolaj, napraforgóolaj, mangóvaj, mandulaolaj, pálmaolaj, NAOH, desztillált víz, méz, kakaópor

A kész tömb és a maradék muffinok.

Felszeletelve, legalább 4 hétig érlelődve.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése