2015. április 9., csütörtök

Ápoló szappan rózsaszín agyaggal

A szappan-univerzum tovább terjeszkedik. Kaptam egy nagyon kedves levelet, amin majdnem el is bőgtem magam. Hiába, itt ül a nyakamon a szülés utáni és előtti depresszió, nekem már egy kicsi is elég. A megkeresésben az állt, a levélíró szívesen lenne az első vevőm, ugyanis a férje 14 éves kora óta ekcémával küzd, nagyon nem mindegy, hogy mivel tisztálkodik, mit ken magára. Persze elmondtam, hogy én még csak a kezdeti stádiumban vagyok, próbálkozom ezzel-azzal, de szívesen csinálok nekik szappant, és jó lenne, ha tesztelnék.
Szerencsére nekünk nincs ilyen problémánk, amióta melegebb van és Alma nem használ folyékony szappant a kezei teljesen rendbe jöttek. Szóval itt a felkérés és egyben kihívás, hogy csinálhatok olyan szappant, ami remélhetőleg probléma megoldásra is alkamas lesz. Elkezdtem kutatni a témában, hogy milyen összetevőkből álljon, és kértem tanácsot Mónitól is. A kecsketej az evidens volt, valamint a jó sok ápoló vaj, és az illatmentesség. Plusz ápoló adaléknak a rózsaszín agyagot választottam, mert érzékeny bőrre kiváló. Viszont itt volt bennem némi aggodalom, mert nem ismerem a levélíró férjét, nem tudtam, hogy mennyire macsó, lehet egy rózsaszín szappant diszkvalifikálna a versenyből. Reménykedtem, hogy akinek ilyen gondja van, az már nem akad fenn a színeken, és kiderült egy levélváltásból, hogy nem kell ezen aggódnom.
Közben megjött Kínából az új szappanöntő dobozom, gondoltam ezzel a szappannal felavatom. Másnak csinál az embere uszadékfából öntőformát, nos az enyém nem az a bütykölgetős típus, ő inkább az interneten kinéztem és megrendeltem neked anyukám, ingyen házhoz hozzák Kínából, így jó lesz típus. Nekem így is jó, köszi!
Nagy körültekintéssel álltam a munkának, tanulva a múltkori hülyeségemből. Az agyagot elkevertem néhány kanál olajjal, és már akkor látni lehetett, hogy nem lesz ez babarózsaszín, inkább hússzínű volt az elegy. Nem akartam olyan mintát, ami túl csajos lenne, amilyen a szerencsém, tuti most lettek volna benne gyönyörű levelek meg szivecskék. Ezért inkább az örvény technikát választottam. Ez azt jelenti, hogy a massza egyik felét kell színezni és ezt magasról a sima masszába kell önteni több ponton. Utána egyet kell rajta keverni és beleönteni a formába. Nem volt nehéz megcsinálni, viszont szép örvényes lett végül a szappan.
Nem állítom, hogy csodaszer, de nagyon bizakodó vagyok, hogy sikeres lesz felhasználói szinten.

Felhasznált alapanyagok: olívaolaj, sheavaj, kakaóvaj, szőlőmagolaj, kókuszolaj, ricinusolaj, NAOH, kecsketej, desztillált víz, rózsaszín agyag.

Az új szappanöntő dobozom az első bevetésen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése