2015. április 1., szerda

Kávés kézmosó szappan

Gyerekkoromban sokat mondta apukám, hogy mi "bikfa fejű Telekesek" vagyunk. Gőzöm sem volt róla, hogy ez mit is jelent, de nagyon misztikusan hangzott. Azóta persze értem már, érzem is, hogy ez mit jelent, ez van, nem küzdhetünk a gyökereink ellen.
A múltkori kudarc után inkább előre menekültem, és nem állhattam, hogy használható kézmosó szappan nélkül maradjunk. Ugyan olyat nem akartam készíteni, rossz volt visszagondolni arra, hogyan ültek a gyönyörű szappanok a szemetes tetején, ezért új formátumot találtam ki. A recept nem változott, csak egy ponton, a lúg felét feketekávéban oldottam. A tejesdoboz jól bevált eddig is, viszont most megtapasztaltam, hogy mekkora különbség van bizonyos dobozok között. Mi ugyanis majdnem mindig csavaros tetejűt veszünk, aminek az alja duplán hajtott, ezért ott a szappan elég furcsa alakú lesz, vagyis eredményez egy elég béna szeletet. Anyukám a múltkor hozott magával tejet (nehogy megromoljon, amíg nincs otthon), és ő olyat szokott venni, amit a tetején fel kell tépni, nincs rajta visszazárható nyílás. Ennek az alja sokkal egyszerűbb, simább felületű. Egyből megakadt rajta a szemem, persze szappanos szemszögből. Sokkal jobban bevált, mint az előző, szappanöntéshez mostantól ilyet fogok szerezni, használni.
Egy egyszerű döntögető technikát szerettem volna kipróbálni, aminek ebben az esetben az volt a hátránya, hogy a két színű masszát külön kellett kikeverni. Vagyis először megcsináltam desztillált vízzel a fehér alapmasszát, amit a lefektetett, kitámasztott tejesdobozba öntöttem átlósan, majd elkészítettem a kávés masszát is. Az előzőleg beleöntött rész már megszilárdult annyira, hogy vissza lehetett állítani a dobozt, nem folyt el, és ráöntöttem a kávés réteget. A végeredmény pont olyan lett, mint amire számítottam, helyes tenyérnyi szeletek, egyszerű, de nagyszerű mintával. Illatot most nem tettem bele tudatosan, enyhén érezni rajta némi kávéillatot, ami állítólag használat közben semlegesíti a kellemetlen szagokat.
Azt mondjuk nem értem, hogy a feketekávéból hogyan lett halvány tejeskávé. Mások kávés szappanjai sokkal sötétebb barnák, pedig a leírás alapján nem használtak egyéb színezőt. Nekem amúgy így is tetszik.

Felhasznált alapanyagok: megegyezik az előző kézmosó szappanéval.

A megszilárdult szappantömb a dobozban, azért ezt is meg kellett hámozni.

Szeletelést követően, egy kávés tálcán sorakoznak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése