2015. november 15., vasárnap

Rózsás szappan kókusztejjel


Láttam egy szappant, amiben gyönyörű körök voltak. Egyből éreztem ezt nekem is ki kell próbálnom. Abban a szappanban élénk színek voltak, mica-val színezve, nekem meg olyanom csak egyféle volt itthon, azt is ajándékba kaptam a Csudadióban, mert megvettem a fél boltot. Előguberáltam az eperpiros mica-mat, ami köré gondolatban felépítettem a szappant. Valami nagyon nőciset képzeltem el, finom illatot, csajos megjelenést, plussz a körök. Nyár végén a gyerekekkel szedtünk egy csomó rózsaszirmot, meg is szárítottam szépen. Rózsás szappant, igazán nőies! Amikor elővettem a szirmaimat kiderült penészes, valószínűleg túl hamar tettem üvegbe. Fájó szívvel kidobtam az összeset. Nem baj rózsás illót vettem két félét is, majd attól és a rózsaszín kinézettől lesz rózsaszappan. A masszát három részre osztottam, az egyikbe az eperpiros mica ment, a másikba rózsaszín agyag, a harmadikba titán-dioxid. Aztán elkezdtem körözni, vagyis felváltva önteni a masszákat és a lényeg, hogy mindig az előző kör közepébe kell önteni a következőt. Izgatottan szeleteltem a tömbömet, amit most először vízszintesen csináltam, mert így jön elő a minta. Két tömböt sikerült már így rossz irányból szeletelni, ennél már nagyon ügyeltem. Szerintem gyönyörű szappan lett, nem túl tolakodó rózsaillattal. Már ez is a karácsonyfa alá készült!

Felhasznált alapanyagok: olívaolaj, kókuszolaj, kakaóvaj, napraforgóolaj, szőlőmagolaj, sertészsír, rizskorpaolaj, NaOH, kókusztej, natúr joghurt, desztillált víz, eperpiros mica, rózsaszín agyag, titán.dioxid, pálmarózsa és rózsafa illóolaj

Így készültek a körök.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése