2015. november 15., vasárnap

Vörörboros szappan szőlőmagőrleménnyel


Az egész úgy indult, hogy egy ideje állt már a hűtő ajtajában fél üveg bor... Olvastam, hogy a vörösbor színét a lúg elveszi, trükközni kell, hogy megmaradjon. Az én trükköm annyi volt, hogy a lefagyasztott (előzőleg sokáig forralt) borba apránként adagoltam a lúgot, hogy ne melegedjen túl. Azt nem állítom, hogy mélybordó színe van a szappannak, de azért nyomokban felfedezhető benne az  egyik alapanyag. Került még bele vörös szőlőmagőrlemény, remélem kellemesen lesz dörzsis. Kívánom, hogy ez a szappan sok férfit is levegyen a lábáról!

Felhasznált alapanyagok: olívaolaj, kókuszolaj, sheavaj, szőlőmagolaj, pálmaolaj, kakaóvaj, NaOH, forralt vörösbor, natúr görögjoghurt, desztillált víz, fahéj, szegfűszeg és narancs illóolaj, vanília oldat, vörös szőlőmagőrlemény

Alma barna szemeihez képes jól látszik a bordós árnyalat.

1 megjegyzés:

  1. Szia Márti! Gyönyörűek a szappanjaid, ( Alma is) én most kezdem a szappankészítést, viszont amin megakadt a szemem, a turmix, 2 gyenge próbálkozás után, pont azért nincs turmixunk, mert oda jutottam, hogy jópár tízezer Ft, amivel lehet pl. dió, vagy más tejet készíteni, ha segítenél, hogy milyet használsz, és mennyiért hol, nagyon örülnék. Köszönöm csilla csillakerek102@gmail.com

    VálaszTörlés